You are currently viewing Motorolaj és szűrő
olajstore motorolaj, webshop

Motorolaj és szűrő

  • Post author:
  • Post category:Blog

A fém alkatrészek motorolaj segítségével történő bevonása megakadályozza őket oxigén hatásának kitéve, gátolja az oxidációt magas üzemi hőmérsékleteken, megakadályozva a rozsdát és a korróziót. Korróziógátlók is hozzáadhatók a castrol motorolaj adalék szintetikus változatához. Számos motorolajhoz mosószert és diszpergálószert is adnak, amelyek segítenek a motor tisztán tartásában és minimalizálják az olajiszap felhalmozódását. Az motorolaj önmagában képes befogni az égéstől származó koromot, ahelyett, hogy a belső felületeken lerakódna. Ennek és némi énekelésnek a kombinációja futtatja a használt olajat némi futás után.

Motorolaj és az olajszűrők

Dörzsölés fém motoralkatrészek elkerülhetetlenül bizonyos mikroszkopikus fém részecskéket a viselése a felületek. Az ilyen részecskék keringhetnek az olajban, és a mozgó alkatrészekkel összemorzsolódva kopást okozhatnak. Mivel a részecskék felhalmozódnak az olajban, a káros részecskék eltávolítása érdekében az olajszűrők megszűri és védi a motorolaj tisztaságát a szennyeződésektől. Egy olajszivattyú, lapátot vagy fogaskerék-szivattyú hajtja a motort, a szivattyúk az motorolajat, beleértve az olajszűrő. Az olajszűrők lehetnek teljes áramlásúak vagy bypass típusúak.

Csapágyak és a motor

A jármű motor forgattyúházában a motorolaj a forgattyústengely csapágyak (főcsapágyak és nagycsapágyak) és a dugattyúkat a főtengelyhez összekötő rudak közötti forgó vagy csúszó felületeket keni. Az olaj gyűlik egy olajteknő , vagy akna, a forgattyúház alján. Néhány kis motorban, például a fűnyíró motorokban, a hajtórudak alján lévő merítőkanálak az alján lévő olajba merülnek, és a belső részek kenéséhez szükség szerint fröccsentik a forgattyúház körül. A modern járműmotorokban az olajszivattyú kiveszi az olajat az olajteknőből, és az olajszűrőn keresztül az olajgalériákba juttatja. Onnan az olaj megkeni a főtengelyeket felfelé tartó fő csapágyakat és a szelepeket működtető vezérműtengely csapágyakat. A tipikus modern járműveknél az olajgalériáktól a fő csapágyakig táplált olajnyomás lyukakba kerül a főtengely fő tengelyeiben.

Főtengely csapágy

Ezekből a lyukakból a fő folyóiratokban az olaj a főtengely csapágy belsejében lévő járatokon keresztül mozog, hogy kilépjen a furatokból a rudak csapágyaiban a rudak csapágyainka és hajtórúdjainak kenésére. Néhány egyszerűbb kivitel ezekre a gyorsan mozgó alkatrészekre támaszkodott a dugattyúgyűrűk és a hengerek belső felületei közötti érintkező felületek fröccsenésére és kenésére. A modern kiviteli alakoknál azonban vannak olyan átjárók is a rudakon keresztül, amelyek az olajat a rúd csapágyaiból a rúd-dugattyú csatlakozásokba viszik. Ezután megkenik a dugattyúgyűrűk és a hengerek belső felületei közötti érintkező felületeket. Ez az olajfilm tömítésként szolgál a dugattyúgyűrűk és a hengerfalak között is, hogy elválasszák az égéstéret a hengerfejbena forgattyúházból. Az motorolaj ezután visszacsepeg az olajteknőbe.

A motorolaj hűtőanyagként is szolgálhat. Néhány motorban a forgattyúház belsejében lévő fúvókán keresztül olajat permeteznek a dugattyúra, hogy magas hőmérsékleten megterhelő részeket lehűtsenek. Másrészt ki kell tölteni az olajmedence hőkapacitását, vagyis az olajnak el kell érnie a tervezett hőmérsékleti tartományát, mielőtt nagy terhelés mellett megvédené a motort. Ez általában hosszabb ideig tart, mint a fő hűtőközeg -víz vagy ezek keverékei- működési hőmérsékletének felmelegítése. Annak érdekében, hogy tájékoztassa a vezetőt a olajhőmérséklet, néhány régebbi és a legtöbb nagy teljesítményű, vagy versenyautó motorokra jellemző olaj hőmérő.

Gépjármű Liqui Moly motorolajok

Ilyen például a Liqui Moly motorolaj négyütemű vagy négyciklusú belső égésű motorokhoz, mint például a hordozható áramfejlesztőknél és a „fű mögött” járó fűnyíróknál. Egy másik példa a kétütemű vagy kétciklusú belső égésű motorok kenésére szolgáló kétütemű olaj, láncfűrészekben, benzinmotoros kerti berendezésekben, például sövénynyírókban, levélfúvókban és talajművelőkben találnak. Gyakran ezek a motorok nincsenek kitéve olyan széles üzemi hőmérséklet-tartományoknak, mint a járműveknél, ezért ezek az olajok lehetnek egy viszkozitású olajok.

Kis, kétütemű motorokban az motorolajat előre összekeverhetik a benzinnel vagy az üzemanyaggal, gyakran gazdag benzin: olaj arányban 25: 1, 40: 1 vagy 50: 1 arányban, és használat közben a benzinnel együtt elégethetik. A csónakokban és motorkerékpárokban használt nagyobb kétütemű motorok gazdaságosabb olajbefecskendező rendszerrel rendelkezhetnek, nem pedig a benzinbe előre bekevert olajjal. Az olajbefecskendező rendszert nem használják olyan kismotorokban, mint a hófúvók és a trollmotorok. Az oka, hogy az olajbefecskendező rendszer túl drága a kismotorok számára, és túl sok helyet foglal el a berendezésen. Az olaj tulajdonságai ezen eszközök egyedi igényeitől függően változnak. A nemdohányzó kétütemű olajok észterekből vagy poliglikolokból állnak. A szabadidős tengeri alkalmazásokra vonatkozó környezetvédelmi jogszabályok észter alapú kétciklusú olaj használatát ösztönözték.

Levegőszűrők a motorban

Végszóként a motorolaj mellett ne feledkezzünk meg a jó minőségű levegőszűrők használatáról sem, melyet szintén beszerezhetünk az olajstore.hu webshopban. A levegőszűrő és az olajszűrő nélkül az olaj csak egy félkarú óriás.